Інформаційні пакети
Аспірантура і докторантура
1. Загальна інформація про університет
1.1. Назва та
адреса
1.2. Опис закладу (тип і статус)
1.3. Адміністрація університету
1.4. Освітньо-наукова
програма
1.5. Вимоги щодо
прийому
1.6. Політика
розподілу кредитів ЄКТС (інституційна кредитна рамка)
1.7. Механізми академічного
управління
2.1. Умови розміщення/забезпечення
проживання
2.2. Харчування
2.3. Фінансова підтримка для аспірантів
2.4. Медичні
послуги
2.5. Особливості
організації інклюзивного навчання
2.6. Цифровізація
діяльності
2.7. Навчальне
обладнання
2.8. Бібліотека ДТЕУ
2.9. Видання ДТЕУ
2.10. Організація мобільності за
освітніми програмами
2.11. Мовні курси
2.12. Консультативна допомога
аспірантам
2.13. Умови для творчого розвитку, занять
спортом і відпочинку
2.14. Молодіжні організації
- В10 Філософія
- С1 Економіка та міжнародні економічні відносини
- С2 Політологія
- С4 Психологія
- D1 Облік і оподаткування
- D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок
- D3 Менеджмент
- D4 Публічне управління та адмініструванняне право
- D5 Маркетинг
- D7 Торгівля
- D8 Право
- D9 Міжнародне право
- F3 Комп'ютерні науки
- F4 Системний аналіз та наука про дані
- G13 Харчові технології
4. Інформація про освітні компоненти (дисципліни, наукові семінари)
- B10 Філософія
- C1 Економіка та міжнародні економічні відносини
- С2 Політологія
- С4 Психологія
- D1 Облік і оподаткування
- D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок
- D3 Менеджмент
- D4 Публічне управління та адміністрування
- D5 Маркетинг
- D7 Торгівля
- D8 Право
- D9 Міжнародне право
- F3 Комп'ютерні науки
- F4 Системний аналіз та наука про дані
- G13 Харчові технології
1. Загальна інформація про університет
Державний торговельно-економічний університет (ДТЕУ)
Адреса: вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156.
Телефони: (044) 531 31 73, (044) 531 47 41.
Електронна пошта: knute@knute.edu.ua
Офіційний сайт: www.knute.edu.ua
Офіційні сторінки ДТЕУ в соціальних мережах: Фейсбук: https://www.facebook.com/knteuofficial
Інстаграм: https://www.instagram.com/knute_news
Телеграм-канал ДТЕУ: https://t.me/knteu
Телеграм-канал приймальної комісії ДТЕУ: https://t.me/knteu_vstup
Ютуб: https://www.youtube.com/@knute.online
1.2. Опис закладу (тип і статус)
Державний торговельно-економічний університет (до 2022 року – Київський національний торговельно-економічний університет) за свою 79-річну історію пройшов великий шлях становлення та розвитку. Нині ДТЕУ є визнаним суспільством і міжнародною спільнотою продуцентом високоінтелектуальних ресурсів, потужним інноваційним навчально-науковим комплексом із сучасною матеріально-технічною базою, новітніми освітніми технологіями, глобальними інформаційними мережами.
Управління діяльністю університету здійснюють на принципах автономії та самоврядування, демократизації ухвалення рішень. Система управління якістю ДТЕУ сертифікована за міжнародними стандартами.
ДТЕУ — флагман освіти і науки, лідер у підготовці кадрів високої якості. Вагомий внесок у формування молодого покоління належить потужному науково-педагогічному колективу — досвідченим освітянам, видатним науковцям, громадським діячам, ефективним практикам, стейкголдерам.
Університет запроваджує європейські підходи до підготовки нової генерації інтелектуальної еліти нації. Міжнародна співпраця з іноземними партнерами, провідними університетами, освітніми та науковими центрами світу відкриває нові можливості для студентів. У найближчі десятиріччя глобальних викликів людству саме випускники ДТЕУ стануть затребуваними учасниками ухвалення ефективних рішень, розв’язування державних, європейських та світових проблем.
Потужний кадровий потенціал, залучення до освітнього процесу професіоналів-практиків та постійна актуалізація змісту освіти є основою для високого рівня підготовки фахівців.
Освітній процес спрямований на задоволення потреб ринку праці, формування у здобувачів освіти конкурентних переваг, інноваційних компетентностей.
В університеті діє сучасний бібліотечний комплекс з електронним обслуговуванням читачів, доступом до повнотекстових електронних ресурсів ДТЕУ та міжнародних баз даних.
ДТЕУ — це 3 навчальні інститути, 8 коледжів і 2 вищі комерційні училища, розташовані у Києві, Харкові, Вінниці, Чернівцях, Хмельницькому, Ужгороді, Коломиї, Бурштині, Житомирі.
У базовому закладі ДТЕУ функціонують 6 факультетів: міжнародної торгівлі та права; економіки, менеджменту та психології; фінансів та обліку; інформаційних технологій; технологій та бізнесу; торгівлі та маркетингу.
В університеті навчаються близько 18 тисяч студентів за 55 бакалаврськими (з них 6 — англійською мовою викладання) та 64 магістерськими (з них 14 — англійською мовою викладання) освітньо- професійними програмами та 15 освітньо-науковими програмами третього рівня вищої освіти (з них 1 — англійською мовою викладання). Також ДТЕУ здійснює підготовку докторів наук за 11 спеціальностями.
ДТЕУ здійснює підготовку та підвищення кваліфікації фахівців із зовнішньої та внутрішньої торгівлі, економіки, міжнародних економічних відносин, публічного управління та адміністрування, фінансів і банківської справи, страхування, підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, обліку й оподаткування, фінансового контролю та аудиту, менеджменту, маркетингу, журналістики, права, міжнародного права, туризму, готельного і ресторанного бізнесу, харчових технологій, психології, філології, соціології та ІТ-галузі: кібербезпеки, інженерії програмного забезпечення, комп’ютерних наук, системного аналізу.
Університет має потужний колектив висококваліфікованих викладачів і науковців, здатний успішно виконувати поставлені завдання. Серед них — заслужені діячі науки і техніки, заслужені працівники вищої школи, академіки та члени-кореспонденти національних і галузевих академій наук.
Для підтримання високого рівня підготовки студентів, аспірантів та докторантів у ДТЕУ функціонують: Інститут вищої кваліфікації, Центр соціологічних досліджень, Центр ментального здоров’я та психофізіологічної експертизи, Центр базової загальної військової підготовки, Навчально-науковий центр бізнес-симуляції, Центр управління якістю, Центр трансферу технологій, Бізнес-інкубатор, Відділ супроводу дистанційного навчання, Центр підготовки до зовнішнього оцінювання знань, Центр розвитку кар’єри, Центр тестування та моніторингу знань, Центр профорієнтаційної роботи, Академія освітнього дизайну, Центр укладання договорів, Навчально-виробниче об’єднання. Створено юридичну клініку «Центр правового захисту», що надає безоплатну правову допомогу; освітньо-консультативний центр медіації, який допомагає здобувачам університету й іншим особам у врегулюванні спорів через організацію і проведення процедури медіації.
Творчі наукові колективи університету плідно працюють над розв’язанням актуальних наукових проблем, результати досліджень публікують у наукових журналах «Scientia Fructuosa», «Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право» та журналі «Товарознавство. Технології. Інжиніринг».
Частка докторів наук у 2024 р. становила 20 % від загальної кількості науково-педагогічних працівників, кандидатів наук — 63 %, тобто частка працівників з науковим ступенем — 83 %. Фахівці ДТЕУ беруть активну участь у розробленні стратегічних напрямів забезпечення якості освіти, залученні до роботи в комісіях МОН України, інших міністерств і відомств.
Однією із вагомих переваг ДТЕУ є розвинена матеріально-технічна база європейського рівня для навчання, проживання, розвитку особистості.
Модернізовані навчальні корпуси, навчальні аудиторії оснащені сучасним демонстраційним обладнанням, а лабораторії — необхідним устаткуванням; численні багатофункціональні open-space та коворкінг-зони, спортивні майданчики, футбольне поле, тенісні корти, репетиційні зали, заклади харчування та комфортне студмістечко університету забезпечують всі умови для навчання, дозвілля та комфортного проживання.
У ДТЕУ надається безоплатна юридична та психологічна допомога, діють різноманітні наукові гуртки та науково-професійні клуби.
Державний торговельно-економічний університет уклав угоди про співпрацю з міністерствами, відомствами, організаціями й підприємствами, зокрема з Міністерством економіки України, Міністерством фінансів України, Міністерством закордонних справ України, Державною фіскальною службою України, Державною казначейською службою України, Антимонопольним комітетом України, Державною аудиторською службою України, Пенсійним фондом України, Рахунковою палатою України, Національним банком України, провідними комерційними банками, торговельними, готельними та ресторанними мережами, рекламними агентствами, логістично-розподільчими центрами та іншими організаціями й установами.
Налагоджено та підтримуються творчі зв’язки з більш як 100 закладами вищої освіти, міжнародними центрами та установами із 30 країн світу. Здійснюється обмін викладачами, студентами, аспірантами, виконуються міжнародні проєкти з питань інтеграції вищої освіти, вдосконалюються освітні програми різних ступенів підготовки та перепідготовки фахівців. Здобувачі вищої освіти проходять практику в 10 країнах.
Університет — член престижних міжнародних організацій, а саме: Європейського центру публічного права, Великої хартії університетів, Асоціації європейських університетів, Університетського агентства франкофонії, Міжнародного товариства товарознавців і технологів, Всесвітньої організації кулінарних союзів, Європейської академії ритейлу, Світової асоціації відпочинку та рекреації.
Серед випускників університету — відомі громадські діячі, керівники органів державної влади та управління, організацій і підприємств, дипломатичні працівники та науковці, бізнесмени.
1.3. Адміністрація університету
Мазаракі |
Ректор, доктор економічних наук, професор, академік Національної академії педагогічних наук України, заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки, Премії Кабінету Міністрів України за розроблення і впровадження інноваційних технологій |
Притульська |
Перший проректор з науково-педагогічної роботи, доктор технічних наук, професор |
Герасименко Анжеліка Григорівна |
Проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків, доктор економічних наук, професор |
Куліков Олексій Петрович |
Проректор з науково-педагогічної та адміністративно-господарської роботи, кандидат юридичних наук, доцент |
1.4. Освітньо-наукова програма
Освітньо-наукова програма на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти — єдиний комплекс освітніх (навчальних дисциплін, індивідуальних завдань, практик, контрольних заходів тощо) та наукових (проведення наукового дослідження, написання наукових публікацій, виступи на конференціях тощо) компонент, спрямованих на досягнення передбачених такою програмою результатів навчання, підготовку та публічний захист дисертації, що дає право на здобуття визначеної кваліфікації.
Здобувач ступеня «доктор філософії» (здобувач) повинен опанувати освітньо-наукову програму, здобути теоретичні знання, набути умінь, навичок та компетентностей, визначених стандартом вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня за відповідною спеціальністю, провести власне наукове дослідження, оформлене як дисертація, та опублікувати його основні наукові результати.
Шифр і найменування галузі знань |
Код і найменування спеціальності |
|||
В |
Культура, мистецтво та гуманітарні науки |
B10 |
Філософія |
|
C |
Соціальні науки, журналістика, інформація та міжнародні відносини |
C1 |
Економіка та міжнародні економічні відносини |
|
C2 |
Політологія |
|||
C4 |
Психологія |
|||
D |
Бізнес, адміністрування та право |
D1 |
Облік і оподаткування |
|
D2 |
Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок |
|||
D3 |
Менеджмент |
|||
D4 |
Публічне управління та адміністрування |
|||
D5 |
Маркетинг |
|||
D7 |
Торгівля |
|||
D8 |
Право |
|||
D9 |
Міжнародне право |
|||
F |
Інформаційні технології |
F3 |
Комп’ютерні науки |
|
F4 |
Системний аналіз та наука про дані |
|||
G |
Інженерія, виробництво та будівництво |
G13 |
Харчові технології |
Опублікування результатів дисертаційної роботи здійснюють згідно з вимогами МОН України.
Наукові результати дисертації мають бути висвітлені не менше ніж у трьох наукових публікаціях здобувача, до яких належать:
1) статті в наукових виданнях, що станом на дату опублікування входять до переліку наукових фахових видань України. Якщо кількість співавторів у такій статті (разом зі здобувачем) становить більше ніж дві особи, то така стаття прирівнюється до 0,5 публікації;
2) статті в періодичних наукових виданнях, проіндексованих у базах даних Web of Science Core Collection та/або Scopus (окрім видань держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором);
3) не більше одного патенту на винахід, що пройшов кваліфікаційну експертизу та безпосередньо стосується наукових результатів дисертації, що прирівнюється до однієї наукової публікації;
4) одноосібні монографії, що рекомендовані до друку вченими радами закладів та пройшли рецензування, крім одноосібних монографій, виданих у державі, визнаній Верховною Радою України державою-агресором. До одноосібних монографій прирівнюються одноосібні розділи в колективних монографіях за тих самих умов. Відповідно до Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність у ДТЕУ стаття у виданні, віднесеному до першого-третього квартилів (Q1—Q3) за класифікацією SCImago Journal and Country Rank або Journal Citation Reports, або одноосібна монографія, що відповідає зазначеним вимогам, прирівнюються до двох наукових публікацій.
Належність наукового видання до першого-третього квартилів (Q1—Q3) відповідно до класифікації SCImago Journal and Country Rank або Journal Citation Reports визначають згідно з рейтингом у році, в якому опублікована відповідна публікація здобувача, або у тому разі, якщо рейтинг у відповідний рік не опублікований на дату утворення разової спеціалізованої ради згідно з останнім опублікованим рейтингом.
Статті зараховують за темою дисертації за умови обґрунтування отриманих наукових результатів відповідно до мети статті (поставленого завдання) та висновків, а також опублікування не більше ніж однієї статті в одному випуску (номері) наукового видання.
Статті, опубліковані після набуття чинності «Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 р. № 44, зараховують за темою дисертації лише за наявності в них активного ідентифікатора DOI (Digital Object Identifier), окрім публікацій, що містять інформацію, яка належить до державної таємниці, або інформацію для службового користування.
Інформацію про вступні випробування та умови зарахування на навчання здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук розміщено на сайті Державного торговельно-економічного університету:https://knute.edu.ua/blog/read?n=Viddil%20aspiranturi%20i%20doktoranturi&uk
1.6. Політика розподілу кредитів ЄКТС (інституційна кредитна рамка)
Європейську кредитно-трансферну систему (ЄКТС) (англ. European Credit Transfer System — ЕCTS) створено для забезпечення єдиної міждержавної процедури вимірювання й порівняння між закладами освіти результатів навчання здобувачів вищої освіти. Система, розроблена для мобільності студентів і викладачів, спрощує порівняння і визнання навчальних програм та навчальних досягнень студентів як між вітчизняними, так і між закордонними закладами освіти.
Кредит ЄКТС — одиниця вимірювання обсягу навчального навантаження здобувача вищої освіти, потрібного для досягнення визначених (очікуваних) результатів навчання. Обсяг одного кредиту ЄКТС становить 30 годин.
Розподіл кредитів ЄКТС ґрунтується на офіційній тривалості циклу програми навчання та визначається навчальним планом. Кредити розподіляють на всі дисципліни, які вивчає здобувач, практичну підготовку, виконання випускних кваліфікаційних робіт (проєктів), атестацію. Кредити присвоюють після закінчення вивчення дисципліни за умови успішного складання підсумкового контролю, проходження практичної підготовки й атестації.
1.7. Механізми академічного управління
Механізми академічного управління в університеті визначено у таких документах:
- Статуті ДТЕУ;
- правилах внутрішнього розпорядку в ДТЕУ;
- порядку підготовки докторів філософії;
- порядку підготовки докторів наук;
- положенні про розроблення та реалізацію освітньо-наукових програм третього рівня вищої освіти;
- положенні про організацію освітнього процесу здобувачів ступеня доктора філософії в ДТЕУ;
- положенні про атестацію здобувачів ступеня доктора філософії у ДТЕУ;
- положенні про порядок реалізації права на академічну мобільність у ДТЕУ;
- положенні про оцінювання результатів навчання студентів і аспірантів;
- положенні про самостійну роботу студентів і аспірантів ДТЕУ;
- положенні про порядок визнання результатів навчання, отриманих у неформальній та інформальній освіті;
- положенні про апеляцію результатів підсумкового контролю знань здобувачів вищої освіти ДТЕУ;
- положенні про резерв вступників до аспірантури та докторантури ДТЕУ;
- положенні про дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними, науковими працівниками та здобувачами освіти ДТЕУ;
- концепції внутрішнього забезпечення якості підготовки здобувачів вищої освіти «доктор філософії»;
- порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії;
- етичному кодексі здобувача вищої освіти ДТЕУ;
- положенні «Про наукове товариство молодих вчених ДТЕУ»;
- довіднику здобувача вищої освіти ступеня «доктор філософії».
2.1. Умови розміщення/забезпечення проживання
На території студентського містечка є гуртожиток квартирного
типу для аспірантів, розташований за 5 хв ходи від головного
навчального корпусу та за 15 хв від станцій метро «Лісова» та
«Чернігівська». До центру міста (вул. Хрещатик) можна доїхати
за 30 хв. Поблизу університету — лісопаркова зона та парк
Кіото.
Аспірантів з інших міст поселяють до гуртожитку за наявності вільних місць на підставі подання відділом аспірантури і докторантури за наказом ректора. Університет і аспірант укладають контракт на право проживання в гуртожитку, в якому встановлено права та обов’язки, а також взаємна відповідальність сторін за їх дотримання і виконання.
Адреса гуртожитку: № 5 — вул. Мілютенка, 6-а, м. Київ, 02156;
тел. (044) 518 92 63, (044) 518 92 94.
В університеті працюють сучасні їдальні в корпусах А, Б, Д, Е та М (вул. Д. Дорошенка, 57), у кожній з них є можливість якісно і збалансовано харчуватися за помірними цінами, зокрема в кафе-їдальні «Венеція» (корпус Б) подають страви італійської кухні.
Щодня в усіх навчальних корпусах функціонують кафе, де також можна скуштувати страви власного виробництва: основні страви (понад 15 видів), гарніри (понад 10 видів), холодні страви (понад 12 видів), холодні та гарячі напої, свіжі кондитерські вироби та десерти, виготовлені у власному кондитерському цеху (більш як 35 видів). У навчальних корпусах, гуртожитках розміщено торговельні автомати з гарячими та холодними напоями, кондитерськими виробами.
2.3. Фінансова підтримка для аспірантів
Аспіранти очної (денної) форми навчання, які навчаються за державним замовленням, отримують академічну стипендію раз на місяць у межах наданого університету фінансування.
Розмір академічних стипендій, порядок їх призначення і виплати встановлює Кабінет Міністрів України.
За особливі успіхи в навчанні, участь у науковій та громадській роботі аспірантам університету можуть призначати персональні академічні стипендії ДТЕУ та іменні академічні стипендії Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Київського міського голови.
Для підвищення життєвого рівня та заохочення за успіхи в навчанні, участь у громадській, спортивній і науковій діяльності університет має право надавати матеріальну допомогу аспірантам, які навчаються за державним замовленням (денна форма навчання) коштом, передбаченим у кошторисі ДТЕУ.
Стипендіальна комісія ухвалює рішення про надання матеріальної допомоги та заохочення окремо щодо кожної особи і кожної виплати.
Призначення і виплату стипендії аспірантам, які є іноземними громадянами та особами без громадянства, здійснюють відповідно до міжнародних договорів України та актів Кабінету Міністрів України.
На території студентського містечка функціонує медичний пункт, де працює медична сестра, яка в разі потреби надасть першу невідкладну медичну допомогу.
Медичне обслуговування здобувачів із числа іноземних громадян, які тимчасово перебувають на території України, здійснюють у державних та комунальних закладах охорони здоров’я за власні кошти іноземця, зокрема за договорами медичного страхування зі страховиками України.
2.5. Особливості організації інклюзивного навчання
Організацію інклюзивного навчання в ДТЕУ, яку регламентує Постанова Кабінету Міністрів України від 10.07.2019 № 635 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти» та провадять для реалізації права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття якісної вищої освіти з урахуванням потреб та можливостей таких осіб.
Надають освітні послуги здобувачам з особливими освітніми потребами в ДТЕУ на рівній основі, без дискримінації, незалежно від віку, громадянства, місця проживання, статі, кольору шкіри, соціального і майнового стану, національності, мови, походження, стану здоров’я, ставлення до релігії, наявності судимості, а також від інших обставин, із застосуванням особистісно орієнтованих методів навчання та з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності всіх здобувачів освіти, рекомендацій індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю (за наявності) та/або висновку про комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку особи (за наявності), що надає інклюзивно-ресурсний центр.
Організація освітнього процесу здобувачів з особливими освітніми потребами передбачає:
- створено інклюзивне освітнє середовище;
- застосовано принципи універсального дизайну в освітньому процесі;
- облаштовано територію університету, будівлі, споруди та приміщення відповідно до вимог державних будівельних норм, стандартів та правил. Якщо наявні будівлі, споруди та приміщення неможливо повністю пристосувати для потреб осіб з інвалідністю, здійснено їх розумне пристосування з урахуванням універсального дизайну;
- забезпечено належними навчально-методичними матеріалами та інформаційно-комунікаційними технологіями для організації освітнього процесу;
- забезпечено у разі потреби розумне пристосування;
- застосовано в освітньому процесі найбільш прийнятні для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами методи і способи спілкування, зокрема жестову мову, рельєфно-крапковий шрифт (шрифт Брайля), залучаючи відповідних фахівців і педагогічних працівників;
- забезпечено доступність інформації в різних форматах (шрифтом Брайля, збільшеним шрифтом, в електронному форматі тощо).
Індивідуальний план виконання освітньо-наукової програми здобувача з особливими освітніми потребами розробляють за його участю, враховуючи рекомендації індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю (за наявності) та/або висновок комплексного психолого-педагогічного оцінювання розвитку дитини (за наявності).
Супроводжувати здобувача з особливими освітніми потребами можуть батьки (інші законні представники) або вповноважені особи, соціальні працівники, волонтери.
ДТЕУ є співзасновником віртуального інклюзивного кампусу (VIC), у межах якого здобувачі з особливими освітніми потребами реалізовують індивідуальну освітню траєкторію.
Функціонують численні комп’ютерні класи, широкоформатні
LED-екрани в лекційних аудиторіях та проєкційне обладнання для
презентацій у всіх навчальних аудиторіях, SMART-бібліотека з
VR-технологіями, сучасна технічна база для дистанційного навчання,
оновлене комп’ютерне забезпечення, безкоштовний Wi-Fi, професійні
комп’ютерні бази даних за видами діяльності, інші інновації та
тренди в технічному забезпеченні.
Технічне забезпечення постійно модернізують. Закуплено та введено в експлуатацію нові сервери та сучасне програмне забезпечення, що дає змогу автоматизувати облік аспірантів та викладачів, процедуру вибору дисциплін, складання навчальних планів, формування розкладу та навантаження, розроблення навчально-методичних матеріалів, синхронізувати різні інформаційно-технічні платформи університету.
Дистанційне навчання, що дає змогу впроваджувати інтерактивні технології викладання матеріалу, здобувати повноцінну вищу освіту або підвищувати кваліфікацію, має такі переваги, як гнучкість, актуальність, зручність, модульність, інтерактивність. В університеті дистанційне навчання використовують як елемент освітнього процесу, який реалізують за допомогою корпоративної платформи дистанційного навчання Moodle, численні професійно орієнтовані інформаційні продукти, зокрема Fidelio, Amadeus Selling Platform, MapInfoPro 12.3, QD Professional, MD Office, Мурашина логістика.
Учасники освітнього процесу, крім корпоративної платформи дистанційного навчання Moodle, широко використовують такі програмні продукти, як системи відеоконференцій Zoom, Skype, WebEx, платформи Office 365 Teams, GoogleClassroom, Intello. Для спілкування зі здобувачами, науково-педагогічними працівниками університету використовують численні месенджери.
На запит молоді в університеті створено зону кіберспорту — сучасну кіберспортивну арену, оснащену потужними геймерськими комп’ютерами та плазмовою панеллю з ігровою приставкою PlayStationPro. У зоні кіберспорту тренуються кіберспортивні команди ДТЕУ та проводять відкриті кіберспортивні турніри «KNUTEDota 2», «KNUTE Hearthstone».
Однією з переваг ДТЕУ є матеріально-технічна база європейського рівня. Навчальні аудиторії оснащено сучасним демонстраційним обладнанням, лабораторії — належним, потрібним устаткуванням. Комп’ютерні кабінети, серед яких є аудиторії, обладнано для вебінарів, лекційних та практичних занять. Ресурси й матеріально-технічне оснащення бібліотеки є інноваційними та відповідають потребам підготовки сучасних фахівців, надаючи простір для самостійної та командної роботи.
В університеті функціонують спеціально обладнані для творчої роботи учасників освітнього процесу зони — багатофункціональні коворкінги. Коворкінг KNUTEHUB призначений для всіх, кому потрібно комфортне та затишне робоче місце для продуктивної праці, навчання, зустрічей, пошуку нових ідей, проведення переговорів, презентацій, круглих столів та майстер-класів. Сучасне комфортне приміщення об’єднує 6 різних зон — 3 робочі зони, зал відпочинку, конференц-зал та зону для переговорів, що забезпечує співпрацю 70 учасників.
Коворкінг PhygitalHub поділено на такі робочі зони: зону «Аrtspace», що призначена для проведення творчих заходів та генерації ідей; зону «Mediationroom», де студенти можуть вирішувати суперечки позасудовими способами, учитися мистецтву переговорів та тонкощам дипломатії; головний зал із «зоряним небом» (неонове сузір’я Великої та Малої Ведмедиці). Зали коворкінгу оснащено всім потрібним для комфортного навчання та відпочинку.
Бібліотека ДТЕУ є інформаційно-освітнім, культурно-освітнім структурним підрозділом університету з універсальними фондами документів. Бібліотека спрямовує свою роботу на розвиток та поліпшення інформаційного забезпечення наукової діяльності ДТЕУ, створення комфортних умов.
Фонд документів бібліотеки налічує майже 900 тисяч примірників книг, періодичних видань, дисертацій та авторефератів, навчально-методичних матеріалів та електронних видань. Видання державною мовою становлять 60 % загального фонду.
Ефективно функціонує сайт бібліотеки ДТЕУ (lib.knute.edu.ua), де подано повну інформацію про бібліотеку, її фонди та послуги, електронний каталог, наявні електронні ресурси (наукометричні, бібліографічні, повнотекстові бази даних) та інформацію про можливість користування віддаленим доступом до повнотекстових електронних баз. Користувачі можуть ознайомитися з інструкціями з пошуку документів, оформлення списків використаних джерел за міжнародними стилями та стандартами, поширеними у світі, довідковою та пізнавальною інформацією, віртуальними книжковими виставками, звітами про заходи, що проходять у бібліотеці, у 3D-форматі. Доступ до електронного каталогу бібліотеки ДТЕУ можна отримати з мобільних пристроїв, відповідне посилання для завантаження додатка зазначено на сайті бібліотеки.
До послуг користувачів бібліотеки: 11 читальних залів з фондами відкритого доступу, 7 абонементів, зал Bibliometrics, SMART-бібліотека, унікальна VR-студія, зона кіберспорту, зали нових надходжень літератури та іноземної літератури, спеціальні сектори методичних видань ДТЕУ, фонд дисертацій та авторефератів.
Зал Bibliometrics надає вільний доступ у режимі онлайн до вітчизняних та світових повнотекстових баз даних, наукометричних дослідницьких платформ SCOPUS, Web of Science, EBSCO тощо. Містить базу даних електронних підручників, навчально-методичних матеріалів, відеокурсів на електронних носіях. Окрім того, для здобувачів та викладачів ДТЕУ відкрито доступ до інформаційно-аналітичної бази STATISTA, видань Financial Times, Forbs та ін.
SMART-бібліотека — це відкритий простір, зонований для читання, проведення конференцій, лекцій, майстер-класів, презентацій із використанням SMART-wall та плазмової панелі, шоломів віртуальної реальності HTCVive та окулярів віртуальної реальності OculusGo.
VR-студія призначена для практичних занять й інших заходів з використанням потрібних технічних засобів: окулярів віртуальної реальності Oculus Go та META Quest-3, плазмового телевізора, Smart-wall, комфортних геймерських крісел, сучасних меблів, комп’ютерів для індивідуальної роботи. Спеціально облаштовано локацію, яку блогери використовують як відеостудію та для записування інтерв’ю.
Зал відеоконференцій та вебінарів – це сучасна локація для проведення відеоконференцій, семінарів, тренінгів, лекцій, вебінарів у режимі онлайн через сервіси платформ: Zoom, Microsoft Teams, Webex. Зал оснащено лазерним проєктором з великим екраном, плазмовою панеллю для демонстрації відео, безпроводовим мікрофоном, вебкамерою та стельовою акустичною системою.
Зал віртуальної реальності й нових надходжень літератури оснащено окулярами віртуальної реальності Oculus Go, плазмовим телевізором, геймерськими кріслами. Він призначений для практичних занять з використанням окулярів віртуальної реальності.
Упровадження нових інформаційних технологій дає змогу бібліотеці значно розширити інформаційне забезпечення користувачів, що вдосконалює якість освітнього процесу.
Наукові журнали категорії Б. Видаються українською та англійською мовами:
- Scientia Fructuosa (фаховий з економічних наук):
висвітлює дослідження з проблем макроекономічної теорії та реформування економіки України, підвищення ефективності підприємницької діяльності в різних галузях, менеджменту й маркетингу в торгівлі, готельному господарстві й туризмі, обліку, фінансового аналізу та контролю, розвитку фондового, страхового та банківського ринків тощо.
- Товарознавство. Технології. Інжиніринг (фаховий з досліджень харчових технологій, технологій легкої промисловості, товарознавства та інжинірингу):
висвітлює інновації у проєктуванні, виробництві, експертизі та вдосконалення технологічних процесів, обладнання, матеріалів і товарів, а також розроблення ефективних інженерних рішень для підвищення якості й безпеки продукції.
- Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право (фаховий з економічних та юридичних наук):
висвітлено результати наукових досліджень теоретичного і практичного спрямування в галузі міжнародної та вітчизняної економіки, фінансів і права.
Журнали зареєстровано в міжнародних наукометричних базах даних Index Copernicus, Directory of Research Journals Indexing, DOAJ, Research Bible та пошуковій системі Google Scholar, подано в загальнодержавній реферативній базі даних «Україніка наукова» та українському реферативному журналі «Джерело».
2.10. Організація мобільності за освітніми програмами
Державний торговельно-економічний університет співпрацює з університетами, міжнародними партнерами за програмами академічної мобільності.
Цілі академічної мобільності такі:
- інтегрувати Україну в Європейський простір вищої освіти та Європейський дослідницький простір;
- обмінюватися передовими практиками та досвідом у сферах освіти і науки;
- модернізувати систему освіти;
- цифровізувати навчання та управління;
- підвищувати якість освіти й ефективність наукових досліджень;
- підвищувати конкурентоспроможність освітньо-наукової спільноти України;
- розвивати професійні навички та особистісні якості учасників академічної мобільності;
- поглиблювати співробітництво з міжнародними партнерами у сферах освіти і науки;
- підтримувати соціальні, економічні, культурні взаємовідносини та зв’язки з іншими країнами.
ДТЕУ надає можливість навчатися в європейських закладах вищої освіти здобувачам вищої освіти та випускникам, які мають рівні права з громадянами країн-членів ЄС, англійською або іншою іноземною мовою за різноманітними спеціальностями.
ДТЕУ реалізує свої функції на основі договорів, зокрема про міжнародну співпрацю, та міжінституційних угод у межах проєктів Еразмус+ із закладами вищої освіти (ЗВО) Франції, Німеччини, Словенії, Болгарії, Греції, Словаччини та іншими європейськими ЗВО.
У ДТЕУ визнають результати, які отримали здобувачі
в неформальній та інформальній освіті. Механізми визначено
Положенням про порядок визнання результатів навчання, отриманих у
неформальній та інформальній освіті.
ДТЕУ здійснює підготовку з англійської та французької мови за програмою інтенсивного навчання, що створює умови для досягнення рівнів володіння іноземною мовою від А1 до В2 (відповідно до рекомендацій Комітету з питань освіти при Раді Європи щодо навчання іноземних мов).
Заняття на курсах іноземних мов проводять висококваліфіковані викладачі з практичним досвідом викладання. Навчання відбувається за модульною системою. Тематику модулів розроблено з урахуванням потреб здобувачів вищої освіти, відповідно до яких викладачі спеціально підбирають теми для спілкування, навчальні матеріали, обирають тип завдань та види діяльності.
Контингент слухачів формують на початку навчального року. Записатися на програми вивчення іноземної мови можуть студенти всіх факультетів, аспіранти й докторанти, а також викладачі та працівники ДТЕУ. Вартість навчання залежить від рівня навчальної програми та кількості навчальних годин.
Випускники мовних курсів, які опанували іноземну мову рівнів В1—В2, мають можливість складати екзамен на отримання міжнародних мовних сертифікатів (DELF-DАLF, IELTS) і брати участь у різних формах міжнародної академічної мобільності в межах угод про співробітництво з європейськими ЗВО — партнерами ДТЕУ.
Щоб отримати додаткову інформацію та записатися на курси іноземних, мов звертатися до відділу міжнародних зв’язків (навчальний корпус А, кімн. 229, тел. (044) 531 31 10).
2.12. Консультативна допомога аспірантам
Відділ аспірантури і докторантури допомагає аспірантам систематизувати обсяг інформації, скоординувати роботу між ними та кафедрами, іншими відділами університету. Інформацію надають через онлайн-інформування, повідомлення, під час особистого спілкування, телефоном або за допомогою відеоконференції.
Викладачі кафедр ДТЕУ пропонують здобувачам третього рівня вищої освіти: консультативні семінари, під час яких молодих дослідників інформують як із вузьких фахових, так і загальнонаукових питань; можливість співпраці та налагодження партнерських зв’язків кафедри з іншими науково-дослідними закладами України; консультації щодо поточних питань виконання дисертаційної роботи, висвітлення її результатів у вітчизняних і зарубіжних наукових публікаціях. Аспіранти мають нагоду отримати індивідуальні консультації, доповісти на кафедральних науково-методичних семінарах про результати дослідження, обговорити його та спланувати подальші дії з удосконалення дослідницької роботи. Надають також інформацію щодо програм іноземних фундацій для проведення досліджень за кордоном. Викладачі кафедр ознайомлюють здобувачів вищої освіти з підготовкою і написанням запитів для наукового стажування. Молоді вчені отримують консультації щодо апробації результатів дисертації як на кафедральних семінарах, так і на наукових конференціях, ознайомлюються з перебігом підготовки дисертаційної роботи до захисту і процедурою її захисту. Кафедри допомагають у встановленні контактів молодих науковців з потенційними роботодавцями в університетах та академічних інститутах України та підтримують подальші наукові контакти із випускниками для розширення науково-дослідницької бази.
2.13. Умови для творчого розвитку, занять спортом і відпочинку
У ДТЕУ створено сучасні умови для заняття різними видами спорту, розвитку особистості, творчих здібностей. Функціонує відділ культури та дозвілля центру молодіжної та інформаційної політики, до якого входять творчі аматорські колективи: народний студентський камерний академічний хор, студія сучасного танцю, студія вокалу та сучасної музики.
Здобувачі – активні учасники таких традиційних заходів, як: День університету, День знань та посвята першокурсників у студенти, Міжнародний день студента, Дебют першокурсника, Міс і Містер ДТЕУ, дні факультетів, дні донора, чемпіонат з кіберспорту, інтелектуальні ігри «Брейн-ринг», «Своя гра» та «Що? Де? Коли?», благодійний захід «Студентська ліга», конкурс та виставка художніх робіт «SUTE Art Fest», благодійний забіг «SUTE Run», літературні студії, Консумерський фестиваль «Час діяти».
Для розвитку студентства та популяризації здорового способу життя на базі кафедри фізичної культури, спорту та реабілітації організовано секції з настільного тенісу, фітнесу, волейболу, бадмінтону, баскетболу, боксу, футболу, футзалу, атлетичної гімнастики, легкої атлетики, боротьби, кросфіту, фізичної реабілітації та із загальної фізичної підготовки. Для великого тенісу на території університету обладнано сучасні тенісні корти зі спеціальним покриттям. Діє секція з більярду, для якої облаштовано окреме приміщення зі столами для різних видів гри. Створено належні умови для занять фізкультурою та спортом: сучасний стадіон зі штучним покриттям, спортивні майданчики, два спортивні манежі, тренажерні зали, зал боксу та боротьби, зали для фітнесу тощо.
Громадське життя у ДТЕУ насичене, багатогранне та різноманітне. В університеті на громадських засадах діють:
- наукове товариство молодих учених;
- рада студентського самоврядування університету, 6 рад студентського самоврядування на факультетах і 6 рад студентського самоврядування в гуртожитках;
- наукові гуртки і клуби — «Екоклуб», дебатний клуб «PolemicUnion», філософський клуб «Фенікс», «Правничий клуб», «Юридична клініка», підприємницький «YEPClub», «Бізнес-клуб», «Маркетинг», «SapLab», «H&SEServices», «ProgramClub», «ТРОС — творче рекламне об’єднання студентів», «Бухгалтерський клуб імені Лука Пачолі», «Клуб професійного бухгалтера», «Аудиторський клуб», «Спілка художників ДТЕУ», «Європейський клуб», Всеукраїнський рух «Молодь за права споживачів», клуб хіміків «Startin Science», «Клуб кулінарів», психологічний клуб «SAPGEN», туристичний клуб «Еверест», клуб «Сервіс», спортивні клуби з футболу, баскетболу, волейболу, перетягування канату тощо.

