Всеукраїнський круглий стіл "Конкурентоспроможність підприємств торгівлі: сучасні реалії та стратегічні прогнози"
Загальна інформація
27 жовтня 2016 року в Київському національному торговельно-економічному університеті відбувся ІІІ Всеукраїнський круглий стіл «Конкурентоспроможність підприємств торгівлі: сучасні реалії та стратегічні прогнози», у роботі якого взяли участь 60 представників (з них 25 студентів ФЕМП) із 13 установ, організацій та навчальних закладів, у т.ч.: Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, ТОВ «Ашан Україна Гіпермаркет»; ТОВ «Епіцентр-К»; ПАТ «Рітейл Груп»; ТОВ «Тетрада»; Бізнес Юніт Україна ГК «Платан»; Міжнародна компанія «UCT» з надання послуг у сфері інтернет-реклами; ТОВ «Тема-Буковина» (м. Чернівці) та ін. В обговоренні проблематики круглого столу активну участь взяли науковці та студенти КНТЕУ, а також Харківського торговельно-економічного інституту КНТЕУ та Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ.
З вітальним словом, відкриваючи круглий стіл, виступив завідувач кафедри менеджменту КНТЕУ, професор Сергій Бай. Звертаючись до учасників круглого столу, він відзначив важливу роль Київського національного торговельно-економічного університету, що вже 70 років готує фахівців для сфери внутрішньої торгівлі та науковці якого зажди беруть активну участь у вирішенні складних проблем розвитку підприємств торгівлі в умовах конкуренції, а також подякував представникам бізнес-структур, з якими університет має можливість тісно співпрацювати в процесі підготовки нової генерації фахівців.
Професор кафедри менеджменту Галина П’ятницька акцентувала увагу присутніх на проблемних аспектах державного регулювання внутрішньої торгівлі, що впливають як на умови конкуренції на внутрішньому ринку, так і на конкурентоспроможність підприємств торгівлі. Висвітлюючи результати дослідження міжнародної практики державного регулювання внутрішньої торгівлі, вона зупинилася на розбіжностях цінового регулювання в економічно розвинених країнах та Україні. Особливу зацікавленість та жваву дискусію викликало підняте нею питання, пов’язане з реалізацією експериментального проекту уряду щодо дерегуляції цін на продукти харчування, що розпочався 1 жовтня 2016 р.
Заступник начальника управління багатостороннього та двостороннього співробітництва департаменту міжнародного торговельно-економічного співробітництва та європейської інтеграції Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Інна Дмитренко продовжила розгляд питання регулювання ціноутворення в Україні, обґрунтувавши свою позицію прихильника повної дерегуляції цін. Окрім того, вона наголосила на необхідності прийняття Закону України «Про внутрішню торгівлю», який би дозволив чітко визначити доцільні для ефективного розвитку торгівлі орієнтири та правила діяльності підприємств.
Завідувач кафедри менеджменту Харківського торговельно-економічного інституту КНТЕУ, доктор економічних наук Наталя Муромець у своєму виступі зупинилась на аналізі основних показників розвитку роздрібної та оптової торгівлі в Україні, а також звернула увагу на особливості діяльності торговельних підприємств, зважаючи на зміни глобального індексу конкурентоспроможності України та її регіонів.
Після перерви робота круглого столу розпочалась з виступу заступника голови товариства з питань громадського харчування ТОВ «Епіцентр-К» Ніни Сиротюк, яка дуже цікаво розповіла про важливість та особливості організації роботи закладів ресторанного господарства у великих торговельних мережах як фактору підвищення їх конкурентоспроможності. Жваву дискусію в присутніх викликало підняте Ніною Сиротюк питання щодо необхідності здобуття студентами під час навчання реального практичного досвіду, поширення як серед студентів, так і викладачів ВНЗ інновацій, які нині застосовуються на практиці.
Розгляд проблематики важливості інновацій для забезпечення конкурентоспроможності підприємств торгівлі продовжила докторант кафедри менеджменту КНТЕУ Валентина Жуковська, яка зробила дуже цікаве повідомлення про клієнтоорієнтовані інновації у внутрішній торгівлі. Наведені нею новинки, що застосовують підприємства торгівлі в різних країнах світу викликали жваву дискусію та обговорення.
Заступник керівника відділу роботи з клієнтами Міжнародної компанії «UCT» з надання послуг у сфері інтернет-реклами, перший партнер Google в Україні Фещук Катерина в ході цієї дискусії поділилася досвідом просування різного роду інновацій, у т.ч. пов’язаних з електронною торгівлею, створенням сайтів для торговельних компаній тощо.
До дискусії про важливість розвитку в Україні е-комерції, нових підходів до підготовки кадрів, інституційних перетворень та генерування і реалізації креативних ідей, що сприяли б підвищенню конкурентоспроможності підприємств торгівлі на круглому столі активно долучилися як науковці (Федулова Любов, Хмурова Вікторія, Совершенна Ірина, Мирошниченко Юрій, Миколайчук Ірина та ін.), так і практики (менеджер з розвитку та навчання ПАТ «Рітейл Груп» Верещагін Даніїл, зав. виробництвом ТОВ «Епіцентр-К» Рутьян Тетяна, керівник сектору людских ресурсів ТОВ «Ашан Україна Гіпермаркет» Запєвалов Олексій, директор з персоналу Бізнес Юніт Україна ГК «Платан» Аксьонова Марина, менеджер ТОВ «Тема-Буковина» (м. Чернівці) Пенюк Валерія та ін.).
Перед підведенням підсумків круглого столу слово для виступу взяла заступник керівника відділу роботи з клієнтами Міжнародної компанії «UCT» Фещук Катерина, яка від себе особисто та від всього керівництва компанії «UCT» поздоровила колектив Київського національного торговельно-економічного університету з 70-річним ювілеєм та відзначила особливо плідну співпрацю компанії з кафедрою менеджменту КНТЕУ.
Підводячи підсумки круглого столу, його учасники прийняли рішення про: необхідність зміцнення співпраці ВНЗ та діючих в Україні підприємств та компаній у процесі підготовки фахівців для сфери внутрішньої торгівлі; активізації наукової роботи, спрямованої на удосконалення інституційних перетворень у сфері внутрішньої торгівлі; удосконалення методичного та технічного забезпечення навчального процесу з урахуванням практичних реалій ведення бізнесу в Україні та інновацій, що постійно з’являються і обумовлюють конкурентні переваги одних підприємств торгівлі над іншими.