logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
img

Відкрита лекція від професора Разерфорда для журналістів ДТЕУ

Загальна інформація

Студенти й викладачі Державного торговельно-економічного університету долучилися до відкритої онлайн-лекції професора  Разерфорда – канадського науковця та практика, фахівця з візуальних комунікацій, Senior Fellow Академії вищої освіти Великої Британії (HEA), Visiting Fellow Bournemouth University (Велика Британія). Модератором події став кандидат філологічних наук, PhD із соціології, доцент кафедри журналістики та реклами Євген Шкуров у межах навчальної дисципліни «Масові комунікації».

Під час виступу спікер розкрив ключові етапи еволюції рекламної індустрії ХХ століття – від становлення споживацької культури до появи інтегрованих маркетингових комунікацій.

Використовуючи кейси від Uneeda Biscuit до Apple Think Different, лектор показав, як реклама поступово перейшла від інформування до створення емоційних смислів і соціальних міфів.

Окрему увагу він приділив впливу урбанізації, науково-технічних революцій і масмедіа на формування нової ідентичності споживача та ролі брендів як «символічних товарів». Окремий блок було присвячено психологічним аспектам комунікації – піраміді Маслоу, взаємодії лівої та правої півкуль мозку, ролі підсвідомих тригерів у дизайні реклами. Спікер наголосив, що сучасна епоха цифрових медіа вимагає від фахівців нової етичної чутливості: вміння працювати з увагою, емоціями й довірою без маніпуляцій.

Після лекції відбулася жвава дискусія. Студенти ставили запитання про актуальність класичних моделей у добу ШІ-креативу, алгоритмічних платформ і культурної гібридності. Особливий інтерес викликали теми нейромаркетингу, персоналізації контенту, брендів-активістів і соціальної відповідальності комунікацій. Підсумовуючи зустріч, Євген Шкуров відзначив, що виступ професора  Разерфорда допоміг студентам поглибити знання про рекламу як культурний феномен, що віддзеркалює розвиток суспільства, його міфи й надії.

У лекції взяли участь понад 150 студентів спеціальності «Журналістика» та суміжних напрямів, здобувачі освіти КУ ім. Б. Грінченка і КНУ ім. Т. Шевченка; викладачі кафедри журналістики та реклами ДТЕУ – д-р екон. наук, проф. Діана Файвішенко, д-р філол. наук, проф. Ольга Добродум, канд. філол. наук, доц. Марина Ковінько, канд. екон. наук, доц. Ірина Бучацька; студенти й викладачі інших університетів – канд. наук із соц. ком., доц. КУ ім. Б. Грінченка Станіслава Зайцева; менеджер спільноти з технологій для розвитку ЮНІСЕФ у Британії Ада Чуквудозі.

Вдячні професору Разерфорду за важливу лекцію. Окремо дякуємо студентці спеціальності «Філологія» Маріанні Шевченко за чудовий синхронний переклад, що зробив лекцію доступною для всіх.

Євген Шкуров,
кандидат філологічних наук, доктор філософії із соціології,
доцент, доцент кафедри журналістики та реклами 

    

20.11.2025
433884
остання редакція 21.11.2025