logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
logo
ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ / КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
img

В Європейській Бізнес Асоціації презентували посібник науковців КНТЕУ про особливості маркування побутової техніки та електроніки

Загальна інформація

11 листопада 2014 року в Європейській Бізнес Асоціації фахівці торговельної мережі "Фокстрот. Техніка для дому" спільно з викладачами Київського національного торгово-економічного університету презентували методичний посібник: "Маркування електропобутових товарів і телерадіотоварів: керівництво для співробітників роздрібної торгівлі" (автори: Н.В. Мережко, д-р техн. наук, проф., Т.А. Караваєв, канд. техн. наук, доц., О.Г. Золотарьова, В.О. Комаха, О.С. Шульга та інші).        
Тарас Караваєв виступив з доповіддю перед учасниками зустрічі, в якій зосередив увагу на основних положеннях посібника,  протиріччях у законодавстві, що регламентує маркування електропобутових товарів і телерадіотоварів, практичних аспектах застосування посібника та інших питаннях. Дослідження позитивно оцінили представники мереж "Метро", "Ашан", а також імпортери "Sony", "Electrolux" та ін. Методичний посібник узагальнив всі законодавчі норми в частині маркування побутової та теле-радіотехніки, пропонуючи учасникам ринку їх єдине розуміння. Спеціальні контрольні таблиці (чек-листи та приклади маркування на різні види товарів) формують навички продавців в оцінці правильності і відповідності маркування товарів чинному законодавству. Посібник рецензовано фахівцями Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Українського товариства товарознавців і технологів, Всеукраїнської громадської організації "Якість життя" та Всеукраїнської федерації споживачів "Пульс".

Учасники презентації погодилися, що ініціатива актуальна: вітчизняні закони з захисту прав споживачів в частині вимог до маркування недосконалі, багато позицій мають неоднозначні трактування і стають приводом для безпідставного нарахування багатомільярдних штрафів ритейлерам з боку Державної інспекції з питань захисту прав споживачів.

"Ми вітаємо таку ініціативу ритейлерів, оскільки ви відновлюєте давню традицію формування культури послуг за допомогою навчання. Такими методичками раніше завжди користувалися інспектори Держспоживзахисту для проведення перевірок і це була суттєва допомога нашій структурі за відсутності спеціальної підготовки фахівців та необхідності самоосвіти", – зазначив директор департаменту внутрішньої торгівлі Мінекономіки Сергій Литвиненко

Перший проректор КНТЕУ та президент Всеукраїнської федерації споживачів "Пульс" Наталія Притульська зазначила, що створення методички є проєвропейським і логічним кроком цивілізованого розвитку: "Ми вже майже 20 років готуємо фахівців системи захисту прав споживачів в Україні і переконані в силі превентивного підходу до цієї роботи, адже не можна біля кожного кіоску поставити інспектора! Сила європейських стандартів життя не в тому, що там створено потужний апарат перевірок, а в правильно спланованих законах, яких усі дотримуються".

Зустріч показала, що в боротьбі за цивілізований ринок і дотримання прав споживачів основні учасники галузі стали однодумцями.

10.11.2014
adv
2674
остання редакція 10.11.2014
adv