Всеукраїнський круглий стіл «Конкурентоспроможність підприємств торгівлі: сучасні реалії та стратегічні прогнози»
Загальна інформація
17 квітня 2015 р. у Київському національному торговельно-економічному університеті відбулося засідання Всеукраїнського круглого столу «Конкурентоспроможність підприємств торгівлі: сучасні реалії та стратегічні прогнози».
У роботі круглого столу взяли участь 34 представники з 11 установ, організацій та навчальних закладів, у т.ч. Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, ТОВ «Партнер Дистрибьюшн», ТОВ «Малбі-Україна», ПП «Тойота», Міжнародної компанії «UCT» з надання послуг в сфері інтернет-реклами, ТОВ «МАРС Україна», ТОВ «Альвар», компанії «Фокстрот. Техніка для дому», ТОВ «Інжинірингова Компанія «Нова Лайт», Харківського торговельно-економічного інститут КНТЕУ.
На круглому столі розглядались питання, які стосувалися визначення ролі внутрішньої торгівлі у розвитку національної економіки та передумов її трансформації в Україні, формування конкурентних переваг та наукових підходів до управління і забезпечення конкурентоспроможності підприємств торгівлі, підвищення їх інноваційної активності, стратегічних орієнтирів розвитку підприємств торгівлі України в умовах нестабільності зовнішнього середовища, а також перспектив співпраці закладів освіти з державними установами і бізнесом.
З вступним словом до учасників круглого столу звернувся завідувач кафедри менеджменту КНТЕУ, д.е.н., професор С.І. Бай. З промовами на круглому столі виступили: начальник Управління реформування системи державного контролю та внутрішньої торгівлі Департаменту розвитку бізнес-клімату Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Т.В. Гринчук, яка охарактеризувала тенденції та проблеми розвитку внутрішньої торгівлі в Україні, починаючи з 90-х років ХХ ст., акцентувала увагу на необхідності регулювання торгівлі з урахуванням сучасних реалій ведення бізнесу; головний спеціаліст відділу виставково-ярмаркової діяльності Управління розвитку експорту Департаменту торговельно-економічного співробітництва Міністерства економічного розвитку і торгівлі України І.А. Дмитренко, яка зупинилася на питаннях підвищення ефективності державної політики та управління змінами у сфері роздрібної торгівлі; професор кафедри менеджменту КНТЕУ, д.е.н., професор Л.І. Федулова, яка акцентувала увагу присутніх на інноваційному факторі розвитку підприємств торгівлі; доцент кафедри менеджменту КНТЕУ, к.е.н., доцент А.Ю. Присяжнюк, яка визначила інституційні передумови трансформації внутрішньої торгівлі в Україні; директор ТОВ «Інжинірингова Компанія «Нова Лайт» В.В. Кличановський, який привернув увагу присутніх до проблем розвитку оптової торгівлі та обґрунтував своє бачення формування місії підприємства на основі цінностей, що мають забезпечити лідерство торгівельної компанії на ринку; керівник відділу продажів ПП «Тойота» О.В. Цивінський, який поділився досвідом ефективного управління підприємством в умовах нестабільності зовнішнього середовища, навів приклади дієвих управлінських рішень щодо просування товарів на конкурентному ринку; заступник керівника відділу роботи з клієнтами Міжнародної компанії «UCT» з надання послуг в сфері інтернет-реклами К.С. Фещук, яка презентувала конкурентні переваги компанії «UCT» та акцентувала увагу на перспективах розвитку торговельних мереж в Інтернеті; професор кафедри менеджменту КНТЕУ, д.е.н., професор Г.Т. П’ятницька, яка, підводячи підсумки роботи круглого столу, наголосила на важливості об’єднання зусиль держаних органів, бізнесу та навчальних закладів у проведенні наукових досліджень, результати яких мають сприяти прогресивному розвитку внутрішньої торгівлі в Україні.
Ураховуючи наявність проблем у розвитку внутрішньої торгівлі України в цілому та складностей, що виникають в управлінні підприємствами торгівлі в умовах конкуренції та зростання невизначеності, учасники круглого столу вирішили:
– розробляти та обґрунтовувати пропозиції щодо удосконалення законодавчих та нормативних актів, що регулюють діяльність підприємств торгівлі в Україні;
– поширювати прогресивний практичний досвід управління підприємствами торгівлі в умовах конкуренції (у межах навчального процесу ВНЗ, проведення семінарів і т.п. на курсах підвищення кваліфікації тощо);
– ініціювати організацію та проведення науково-дослідних робіт, спрямованих на дослідження та вирішення проблем розвитку системи внутрішньої торгівлі в Україні в умовах геополітичної нестабільності;
– щорічно у межах проведення Всеукраїнського круглого столу «Конкурентоспроможність підприємств торгівлі: сучасні реалії та стратегічні прогнози» підводити підсумки результатів наукових досліджень, присвячених проблемним аспектам управління конкурентоспроможністю підприємств торгівлі та розвитку внутрішньої торгівлі в Україні.